Jump to content

Sachhe Dilo Mangana - Asking waheguru with a pure heart


panthicunity
 Share

Recommended Posts

sache Dilon Mango (ask with a pure heart)

This is very prevalent among sikhs today , yet few realize it is entirely anti gurmat.

The lie has been perpetuated by our pracharks and katha vachaks who either have no knowledge of gurmat or just want to tell the sangat what the sangat wants to hear so they can collect their maya.

Here is a real life example - if mothers of all the kids in a certain grade in a certain school come to gurdwara and ask with saccha dil to make their kid attain first rank in the class, how can parmatma possibly make this happen ?

Another'd be in an election , all candidates come and ask with a sacha dil - make us win - well you've god in a bind.

Yet another example - two sikhs want to start a business in a certain market- one is a rational sikh who conducts a market survey , assesses the potential objectively , calculate probabilities, assess riks and creates a mitigation strategy etc ....

And the other one does an akhand path , asks with sacha dil for success..and takes the dive .... , then his family does ardaas every day for growth of the business...

Who do you think has better odds of succeeding ? The key point to note here is that parmatma has created certain rules (study of which constitues science and math) under which the world operates and he does not break those rules even for the most staunch believers.

So what is a sikh supposed to do when they want something bad ? Work hard for it ...

Agreed there are things that are beyond our control e.g. a loved one dying from cancer ..... in that case we just have to accept bhana.

Gurbani encourages us to get to an avastha where we are "Aas andese te nehkeval - " - free from both desire and worry.

There are many other tuks extolling staying in bhan

Jeo bhave teo rakh mere swami , ham sharan prabh aye ram raje ||

and

Manganaa Mangan Neeka Harjas Gur te Mangna ||

Link to comment
Share on other sites

I like this post, 1 of the very few posts on this forum which has struck interest for me. At the end of the day, no 1 asks for something with a false heart in the first place, so I agree with the part on parcharaks saying "Ask with a true heart" etc is wrong. Makes logical sense also.

Link to comment
Share on other sites

Thanks Jagga , here is the tuk that nails it (by Guru Nanak dev ji)

ਨਾਨਕ ਬੋਲਣੁ ਝਖਣਾ ਦੁਖ ਛਡਿ ਮੰਗੀਅਹਿ ਸੁਖ ॥

naanak bolan jhakh-naa dukh chhad mangee-ah sukh.

O Nanak, it is absurd to ask to be spared from pain by begging for comfort.

ਸੁਖੁ ਦੁਖੁ ਦੁਇ ਦਰਿ ਕਪੜੇ ਪਹਿਰਹਿ ਜਾਇ ਮਨੁਖ ॥

sukh dukh du-ay dar kaprhay pahirahi jaa-ay manukh.

Pleasure and pain are the two garments given, to be worn in the Court of the Lord.

ਜਿਥੈ ਬੋਲਣਿ ਹਾਰੀਐ ਤਿਥੈ ਚੰਗੀ ਚੁਪ ॥੨॥

jithai bolan haaree-ai tithai changee chup. ||2||

Where you are bound to lose by speaking, there, you ought to remain silent. ||2||

Link to comment
Share on other sites

It has sort of become a fashionable trend amongst the atheistic missionaries and their Kala Afghana masters to do kintu prantu of everything. While it is good to do kintu prantu of anti Sikh practices like innovations and deviations that come into the Sikh faith, but doing kintu prantu of the whole concept of asking Sri Vaheguru with pure heart is a new low by the heretics. According to the missionaries/Kala Afghanis, Vaheguru is not a personal God. He cannot fulfill the ardas done by his Sikh who asked with pure faith.

We have the example of the Sakhi of Sulhi Khan. When Sulhi Khan went with his army to attack Guru Arjan Dev Jee, at the time Guru Jee did not have an army for defense. Guru Jee did ardas with full faith from Vaheguru for protection. Sri Vaheguru jee fulfilled this ardas and along the way Sooli Khan was killed when he along with is horse fell into fire.

ਬਿਲਾਵਲੁ ਮਹਲਾ ੫ ॥ ਸੁਲਹੀ ਤੇ ਨਾਰਾਇਣ ਰਾਖੁ ॥ ਸੁਲਹੀ ਕਾ ਹਾਥੁ ਕਹੀ ਨ ਪਹੁਚੈ ਸੁਲਹੀ ਹੋਇ ਮੂਆ ਨਾਪਾਕੁ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥ ਕਾਢਿ ਕੁਠਾਰੁ ਖਸਮਿ ਸਿਰੁ ਕਾਟਿਆ ਖਿਨ ਮਹਿ ਹੋਇ ਗਇਆ ਹੈ ਖਾਕੁ ॥ ਮੰਦਾ ਚਿਤਵਤ ਚਿਤਵਤ ਪਚਿਆ ਜਿਨਿ ਰਚਿਆ ਤਿਨਿ ਦੀਨਾ ਧਾਕੁ ॥੧॥ ਪੁਤ੍ਰ ਮੀਤ ਧਨੁ ਕਿਛੂ ਨ ਰਹਿਓ ਸੁ ਛੋਡਿ ਗਇਆ ਸਭ ਭਾਈ ਸਾਕੁ ॥ ਕਹੁ ਨਾਨਕ ਤਿਸੁ ਪ੍ਰਭ ਬਲਿਹਾਰੀ ਜਿਨਿ ਜਨ ਕਾ ਕੀਨੋ ਪੂਰਨ ਵਾਕੁ ॥੨॥੧੮॥੧੦੪॥ {ਪੰਨਾ 825}

ਅਰਥ: (ਹੇ ਪ੍ਰਭੂ! ਮੇਰੀ ਸੇਵਕ ਦੀ ਤਾਂ ਤੇਰੇ ਪਾਸ ਹੀ ਅਰਜ਼ੋਈ ਸੀ ਕਿ) ਹੇ ਪ੍ਰਭੂ! (ਸਾਨੂੰ) ਸੁਲਹੀ (ਖਾਂ) ਤੋਂ ਬਚਾ ਲੈ, ਅਤੇ ਸੁਲਹੀ ਦਾ (ਜ਼ੁਲਮ-ਭਰਿਆ) ਹੱਥ (ਸਾਡੇ ਉੱਤੇ) ਕਿਤੇ ਭੀ ਨਾਹ ਅੱਪੜ ਸਕੇ। (ਹੇ ਭਾਈ! ਪ੍ਰਭੂ ਨੇ ਆਪ ਹੀ ਮੇਹਰ ਕੀਤੀ ਹੈ) ਸੁਲਹੀ (ਖਾਂ) ਮਲੀਨ-ਬੁੱਧਿ ਹੋ ਕੇ ਮਰਿਆ ਹੈ।੧।ਰਹਾਉ।

ਹੇ ਭਾਈ! ਖਸਮ ਪ੍ਰਭੂ ਨੇ (ਮੌਤ-ਰੂਪ) ਕੁਹਾੜਾ ਕੱਢ ਕੇ (ਸੁਲਹੀ ਦਾ) ਸਿਰ ਵੱਢ ਦਿੱਤਾ ਹੈ, (ਜਿਸ ਕਰ ਕੇ ਉਹ) ਇਕ ਖਿਨ ਵਿਚ ਹੀ ਸੁਆਹ ਦੀ ਢੇਰੀ ਹੋ ਗਿਆ ਹੈ। ਹੋਰਨਾਂ ਦਾ ਨੁਕਸਾਨ ਕਰਨਾ ਸੋਚਦਾ ਸੋਚਦਾ (ਸੁਲਹੀ) ਸੜ ਮਰਿਆ ਹੈ। ਜਿਸ ਪ੍ਰਭੂ ਨੇ ਉਸ ਨੂੰ ਪੈਦਾ ਕੀਤਾ ਸੀ, ਉਸ ਨੇ (ਹੀ ਉਸ ਨੂੰ ਪਰਲੋਕ ਵਲ ਦਾ) ਧੱਕਾ ਦੇ ਦਿੱਤਾ ਹੈ।੧।

ਹੇ ਭਾਈ! ਸਾਰਾ ਸਾਕ (ਕੁਟੰਬ) ਛੱਡ ਕੇ (ਸੁਲਹੀ ਇਸ ਦੁਨੀਆ ਤੋਂ) ਤੁਰ ਗਿਆ ਹੈ। ਉਸ ਦੇ ਭਾ ਦੇ ਨਾਹ ਕੋਈ ਪੁੱਤਰ ਰਹਿ ਗਏ, ਨਾਹ ਕੋਈ ਮਿੱਤਰ ਰਹਿ ਗਏ, ਨਾਹ ਧਨ ਰਹਿ ਗਿਆ, ਉਸ ਦੇ ਭਾ ਦਾ ਕੁਝ ਭੀ ਨਹੀਂ ਰਹਿ ਗਿਆ। ਹੇ ਨਾਨਕ! ਆਖ-ਮੈਂ ਉਸ ਪ੍ਰਭੂ ਤੋਂ ਕੁਰਬਾਨ ਜਾਂਦਾ ਹਾਂ, ਜਿਸ ਨੇ ਆਪਣੇ ਸੇਵਕ ਦੀ ਅਰਦਾਸ ਸੁਣੀ ਹੈ (ਤੇ, ਸੇਵਕ ਨੂੰ ਸੁਲਹੀ ਤੋਂ ਬਚਾਇਆ ਹੈ)।੨।੧੮।੧੦੪।

ਭਾਵ: ਕੋਈ ਭੀ ਬਿਪਤਾ ਆਉਂਦੀ ਦਿੱਸੇ, ਪਰਮਾਤਮਾ ਦੇ ਦਰ ਤੇ ਹੀ ਅਰਜ਼ੋਈ ਕੀਤੀ ਫਬਦੀ ਹੈ।

This translation is done by Prof Sahib Singh Jee who these missionaries/kala afghanis pretend to follow. Don't listen to these missionaries and kala afghanis. Their only goal is to destroy your Shardha and shake your trust in Guru Jee.

Link to comment
Share on other sites

If somebody has a disease or dying from cancer, one can still do ardas. Why can th rest not be accepted as bhana too?

Anybody can do ardas for anything. The rest is up to God, whether they want to do the mehr or not. I think we are in no position to judge what one can or cannot do ardas for, as there will be so many opnions. Who else are we to ask from if not God. God can change anything anytime. But if we are going to do it demanding for it, then it will not happen, God is the giver, we are the mangtey, beggars.

Link to comment
Share on other sites

my sister simran - this is the common belief which is very anti gurmat ..... when we discuss gurmat , gurbani should be the touchstone , not our personal views or hearsay -

But if we are going to do it demanding for it, then it will not happen

Tis seo kaisa bolna | Aape jani jaan ||

The akaal purakh that is all powerful who can make our wishes happen , doesnt he know what is in our hearts without us telling him.

Veer Jhonny101 , there is no ardaas in the shabad you quoted - are you implying guru arjan dev ji mahraaz was scared of death (who btw chose to die a very painful death entirely on his own accord)

Name calling indicates you have not conquered your krodh yet .... (which is the very purpose of our spirituality along with killing other 4 taskars)

[MOD CUT] Please do not post videos from people who disrespect Gurbani like dhunda and the others. Thank you.

Also read about how nirvair akaal purkah will not be good towards mangtey and unjust towards athiests / bhane wale sikh -

http://sikhism101.bl...o-namaskar.html

Link to comment
Share on other sites

No Panthic unity, You claim one should not ask for anything from God because it is anti Gurmat according to the heretic beliefs of the Kala Afghanis/missionary. Read the Shabad I posted clearly:

ਬਿਲਾਵਲੁ ਮਹਲਾ ੫ ॥ ਸੁਲਹੀ ਤੇ ਨਾਰਾਇਣ ਰਾਖੁ ॥ ਸੁਲਹੀ ਕਾ ਹਾਥੁ ਕਹੀ ਨ ਪਹੁਚੈ ਸੁਲਹੀ ਹੋਇ ਮੂਆ ਨਾਪਾਕੁ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥ ਕਾਢਿ ਕੁਠਾਰੁ ਖਸਮਿ ਸਿਰੁ ਕਾਟਿਆ ਖਿਨ ਮਹਿ ਹੋਇ ਗਇਆ ਹੈ ਖਾਕੁ ॥ ਮੰਦਾ ਚਿਤਵਤ ਚਿਤਵਤ ਪਚਿਆ ਜਿਨਿ ਰਚਿਆ ਤਿਨਿ ਦੀਨਾ ਧਾਕੁ ॥੧॥ ਪੁਤ੍ਰ ਮੀਤ ਧਨੁ ਕਿਛੂ ਨ ਰਹਿਓ ਸੁ ਛੋਡਿ ਗਇਆ ਸਭ ਭਾਈ ਸਾਕੁ ॥ ਕਹੁ ਨਾਨਕ ਤਿਸੁ ਪ੍ਰਭ ਬਲਿਹਾਰੀ ਜਿਨਿ ਜਨ ਕਾ ਕੀਨੋ ਪੂਰਨ ਵਾਕੁ ॥੨॥੧੮॥੧੦੪॥ {ਪੰਨਾ 825}

ਅਰਥ: (ਹੇ ਪ੍ਰਭੂ! ਮੇਰੀ ਸੇਵਕ ਦੀ ਤਾਂ ਤੇਰੇ ਪਾਸ ਹੀ ਅਰਜ਼ੋਈ ਸੀ ਕਿ) ਹੇ ਪ੍ਰਭੂ! (ਸਾਨੂੰ) ਸੁਲਹੀ (ਖਾਂ) ਤੋਂ ਬਚਾ ਲੈ, ਅਤੇ ਸੁਲਹੀ ਦਾ (ਜ਼ੁਲਮ-ਭਰਿਆ) ਹੱਥ (ਸਾਡੇ ਉੱਤੇ) ਕਿਤੇ ਭੀ ਨਾਹ ਅੱਪੜ ਸਕੇ। (ਹੇ ਭਾਈ! ਪ੍ਰਭੂ ਨੇ ਆਪ ਹੀ ਮੇਹਰ ਕੀਤੀ ਹੈ) ਸੁਲਹੀ (ਖਾਂ) ਮਲੀਨ-ਬੁੱਧਿ ਹੋ ਕੇ ਮਰਿਆ ਹੈ।੧।ਰਹਾਉ।

ਹੇ ਭਾਈ! ਖਸਮ ਪ੍ਰਭੂ ਨੇ (ਮੌਤ-ਰੂਪ) ਕੁਹਾੜਾ ਕੱਢ ਕੇ (ਸੁਲਹੀ ਦਾ) ਸਿਰ ਵੱਢ ਦਿੱਤਾ ਹੈ, (ਜਿਸ ਕਰ ਕੇ ਉਹ) ਇਕ ਖਿਨ ਵਿਚ ਹੀ ਸੁਆਹ ਦੀ ਢੇਰੀ ਹੋ ਗਿਆ ਹੈ। ਹੋਰਨਾਂ ਦਾ ਨੁਕਸਾਨ ਕਰਨਾ ਸੋਚਦਾ ਸੋਚਦਾ (ਸੁਲਹੀ) ਸੜ ਮਰਿਆ ਹੈ। ਜਿਸ ਪ੍ਰਭੂ ਨੇ ਉਸ ਨੂੰ ਪੈਦਾ ਕੀਤਾ ਸੀ, ਉਸ ਨੇ (ਹੀ ਉਸ ਨੂੰ ਪਰਲੋਕ ਵਲ ਦਾ) ਧੱਕਾ ਦੇ ਦਿੱਤਾ ਹੈ।੧।

ਹੇ ਭਾਈ! ਸਾਰਾ ਸਾਕ (ਕੁਟੰਬ) ਛੱਡ ਕੇ (ਸੁਲਹੀ ਇਸ ਦੁਨੀਆ ਤੋਂ) ਤੁਰ ਗਿਆ ਹੈ। ਉਸ ਦੇ ਭਾ ਦੇ ਨਾਹ ਕੋਈ ਪੁੱਤਰ ਰਹਿ ਗਏ, ਨਾਹ ਕੋਈ ਮਿੱਤਰ ਰਹਿ ਗਏ, ਨਾਹ ਧਨ ਰਹਿ ਗਿਆ, ਉਸ ਦੇ ਭਾ ਦਾ ਕੁਝ ਭੀ ਨਹੀਂ ਰਹਿ ਗਿਆ। ਹੇ ਨਾਨਕ! ਆਖ-ਮੈਂ ਉਸ ਪ੍ਰਭੂ ਤੋਂ ਕੁਰਬਾਨ ਜਾਂਦਾ ਹਾਂ, ਜਿਸ ਨੇ ਆਪਣੇ ਸੇਵਕ ਦੀ ਅਰਦਾਸ ਸੁਣੀ ਹੈ (ਤੇ, ਸੇਵਕ ਨੂੰ ਸੁਲਹੀ ਤੋਂ ਬਚਾਇਆ ਹੈ)।੨।੧੮।੧੦੪।

According to this, when Sulhi khan went out to attack Guru Arjun Dev Jee, Guru jee did ardas to Sri Vaheguru for protection(ਸੁਲਹੀ ਤੇ ਨਾਰਾਇਣ ਰਾਖੁ) to which Vaheguru Jee did by killing Sulhi Khan. Tell me, is Guru Jee also anti Gurmat here for asking Vaheguru for protection and was Vaheguru wrong for fulfilling Guru Jee's ardas?

See you Kala Afghanis are now stuck in a paradox. On the one hand you claim Vaheguru cannot fulfill a Sikh's ardas because Vaheguru can't fulfill ardas, but on the other hand we have examples from our own Sikh history like the Sulhi Khan Saakhi which you cannot explain because it goes directly against Kala Afghana's communistic philosophy. Usually what you guys do is explain something by saying it did not even happen, but this event is mentioned by Guru Jee in Gurbani! now what will you say? you will have to accept asking Vaheguru during Ardas and Vaheguru fulfilling the ardas is a Gurmat concept, or you will have to discard Gurbani. So which will it be?

And you show Dhunda's(fake professor) video here as if he holds some kind of authority? Dundha's a joke! I just showed you Gurbani and Prof Sahib Singh Jee's (a real professor) translation here which is a thousand times more credible than anything Kala Afghanis/missionaries can put out.

I'm not a Baba follower myself. I'm a Guru Nanak Dev follower. I have respect for Singh Sabha of Prof Gurmukh Singh, Giani Ditt Singh, Bhai Vir Singh, Prof Sahib Singh. Not these fake heretic Kala Afghana/missionaries who add professor to their name even though they are 10 standard pass.

Link to comment
Share on other sites

Here is a another Shabad that Sikhs read during Aarti Kirtan:

ਧੰਨਾ ॥ ਗੋਪਾਲ ਤੇਰਾ ਆਰਤਾ ॥ ਜੋ ਜਨ ਤੁਮਰੀ ਭਗਤਿ ਕਰੰਤੇ ਤਿਨ ਕੇ ਕਾਜ ਸਵਾਰਤਾ ॥੧॥ ਰਹਾਉ ॥ ਦਾਲਿ ਸੀਧਾ ਮਾਗਉ ਘੀਉ ॥ ਹਮਰਾ ਖੁਸੀ ਕਰੈ ਨਿਤ ਜੀਉ ॥ ਪਨ੍ਹ੍ਹੀਆ ਛਾਦਨੁ ਨੀਕਾ ॥ ਅਨਾਜੁ ਮਗਉ ਸਤ ਸੀ ਕਾ ॥੧॥ ਗਊ ਭੈਸ ਮਗਉ ਲਾਵੇਰੀ ॥ ਇਕ ਤਾਜਨਿ ਤੁਰੀ ਚੰਗੇਰੀ ॥ ਘਰ ਕੀ ਗੀਹਨਿ ਚੰਗੀ ॥ ਜਨੁ ਧੰਨਾ ਲੇਵੈ ਮੰਗੀ ॥੨॥੪॥ {ਪੰਨਾ 695}

ਅਰਥ: ਹੇ ਪ੍ਰਿਥਵੀ ਦੇ ਪਾਲਣ ਵਾਲੇ ਪ੍ਰਭੂ! ਮੈਂ ਤੇਰੇ ਦਰ ਦਾ ਮੰਗਤਾ ਹਾਂ (ਮੇਰੀਆਂ ਲੋੜਾਂ ਪੂਰੀਆਂ ਕਰ); ਜੋ ਜੋ ਮਨੁੱਖ ਤੇਰੀ ਭਗਤੀ ਕਰਦੇ ਹਨ ਤੂੰ ਉਹਨਾਂ ਦੇ ਕੰਮ ਸਿਰੇ ਚਾੜ੍ਹਦਾ ਹੈਂ।੧।ਰਹਾਉ।

ਮੈਂ (ਤੇਰੇ ਦਰ ਤੋਂ) ਦਾਲ, ਆਟਾ ਤੇ ਘਿਉ ਮੰਗਦਾ ਹਾਂ, ਜੋ ਮੇਰੀ ਜਿੰਦ ਨੂੰ ਨਿੱਤ ਸੁਖੀ ਰੱਖੇ, ਜੁੱਤੀ ਤੇ ਸੋਹਣਾ ਕੱਪੜਾ ਭੀ ਮੰਗਦਾ ਹਾਂ, ਤੇ ਸੱਤਾਂ ਸੀਆਂ ਦਾ ਅੰਨ ਭੀ (ਤੈਥੋਂ ਹੀ) ਮੰਗਦਾ ਹਾਂ।੧।

ਹੇ ਗੋਪਾਲ! ਮੈਂ ਗਾਂ ਮਹਿੰ ਲਵੇਰੀ (ਭੀ) ਮੰਗਦਾ ਹਾਂ, ਤੇ ਇਕ ਚੰਗੀ ਅਰਬੀ ਘੋੜੀ ਭੀ ਚਾਹੀਦੀ ਹੈ। ਮੈਂ ਤੇਰਾ ਦਾਸ ਧੰਨਾ ਤੈਥੋਂ ਮੰਗ ਕੇ ਘਰ ਦੀ ਚੰਗੀ ਇਸਤ੍ਰੀ ਭੀ ਲੈਂਦਾ ਹਾਂ।੨।੧।

Hun Daso! Is Bhagat Dhanna Jee also anti Gurmat for doing Ardas and asking Sri Vaheguru Jee for these things?

Professor Sahib Singh Jee has written in his notes:

ਸਿੱਖ ਦੀ ਸਰਧਾ ਤਾਂ ਇਹ ਹੈ ਕਿ ਦੁਨੀਆ ਦਾ ਹਰੇਕ ਕਾਰ-ਵਿਹਾਰ ਸ਼ੁਰੂ ਕਰਨ ਲੱਗਿਆਂ ਉਸ ਦੀ ਸਫਲਤਾ ਵਾਸਤੇ ਪ੍ਰਭੂ-ਦਰ ਤੇ ਅਰਦਾਸਿ ਕਰਨੀ ਹੈ। ਸਿੱਖ ਵਿਦਿਆਰਥੀ ਇਮਤਿਹਾਨ ਦੇਣ ਜਾ ਰਿਹਾ ਹੈ, ਤੁਰਨ ਲੱਗਿਆਂ ਅਰਦਾਸਿ ਕਰੇ। ਸਿੱਖ ਸਫ਼ਰ ਵਿਚ ਚੱਲਿਆ ਹੈ, ਅਰਦਾਸਿ ਕਰ ਕੇ ਤੁਰੇ। ਸਿੱਖ ਆਪਣਾ ਰਿਹਾਇਸ਼ੀ ਮਕਾਨ ਬਣਵਾਣ ਲੱਗਾ ਹੈ, ਨੀਂਹ ਰੱਖਣ ਵੇਲੇ ਪਹਿਲਾਂ ਅਰਦਾਸਿ ਕਰੇ। ਹਰੇਕ ਦੁਖੁ ਸੁਖ ਵੇਲੇ ਸਿੱਖ ਅਰਦਾਸਿ ਕਰੇ। ਜਦੋਂ ਕੋਈ ਰੋਗ ਆਦਿਕ ਬਿਪਤਾ ਪ੍ਰਭੂ ਦੀ ਮਿਹਰ ਨਾਲ ਦੂਰ ਹੁੰਦੀ ਹੈ, ਤਦੋਂ ਭੀ ਸਿੱਖ ਸ਼ੁਕਰਾਨੇ ਵਜੋਂ ਅਰਦਾਸਿ ਕਰੇ। ਕੀ ਇਹ ਸਾਰਾ ਉੱਦਮ ਗੁਰਮਤਿ ਦੇ ਵਿਰੁੱਧ ਹੈ? ਬਾਣੀ ਵਿਚ ਹੁਕਮ ਤਾਂ ਇਹੀ ਹੈ:

ਕੀਤਾ ਲੋੜੀਐ ਕੰਮੁ, ਸੁ ਹਰਿ ਪਹਿ ਆਖੀਐ ॥

ਕਾਰਜੁ ਦੇਇ ਸਵਾਰਿ, ਸਤਿਗੁਰ ਸਚੁ ਸਾਖੀਐ ॥੨੦॥ {ਸਿਰੀ ਰਾਗ ਕੀ ਵਾਰ

Panthic Unity Veerji, put your matt behind Gurbani. Don't follow these heretic Kala Afghani/missionaries. They are all fake professors. They are all heretics and trying to turn other Sikhs into heretics. Their Baap, Professor Sahib Singh Jee supports the power of Ardas and knows how Sri Vaheguru Jee can fulfill one's ardas through the Nadri Mehir of Sri Vaheguru.

Link to comment
Share on other sites

I understand wat u are saying Panthicunity, but isnt it better to ask from Waheguru, and do ardas in front of Maharaj ji, rather than go to some pakhandi man who calls himself a baba and get ur head messed up in th process, and lose lots of things, including money, pride, morals, self respect, and the truth? Why go elsewhere, where people make promises u will get this and this if u do this and this, when we can do ardas in front of Maharaj ji? Thats wat im getting at, and why should we not go to Maharaj ji if we have a problem, and tell them instead of worrying about it, or going to wrong places?

Link to comment
Share on other sites

I understand wat u are saying Panthicunity, but isnt it better to ask from Waheguru, and do ardas in front of Maharaj ji, rather than go to some pakhandi man who calls himself a baba and get ur head messed up in th process, and lose lots of things, including money, pride, morals, self respect, and the truth? Why go elsewhere, where people make promises u will get this and this if u do this and this, when we can do ardas in front of Maharaj ji? Thats wat im getting at, and why should we not go to Maharaj ji if we have a problem, and tell them instead of worrying about it, or going to wrong places?

True, which is why Prof Sahib Singh Jee has written ਕੋਈ ਭੀ ਬਿਪਤਾ ਆਉਂਦੀ ਦਿੱਸੇ, ਪਰਮਾਤਮਾ ਦੇ ਦਰ ਤੇ ਹੀ ਅਰਜ਼ੋਈ ਕੀਤੀ ਫਬਦੀ ਹੈ।

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt


×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use